lauantai 13. tammikuuta 2007

Uusia kujeita



(onnistuin deletoimaan jo melko pitkän kirjoituksen juuri äsken..)


En voi sietää uuden vuoden lupauksia, ja siksi en koskaan tee niitä.
Uuden vuoden lupaukset on raskaita, koska ne on yleensä niin vaikeita
pitää. Aluksi sitä noudattaa oikein säntillisesti, kunnes hiljalleen
alkaa lipsua, ja lopulta unohtaa koko lupauksen.

Tänäkään
vuonna en siis ole luvannut yhtään mitään. Kuitenkin, koska olen hiukan
kyllästynyt entiseen, päätin kokeilla muutamia muutoksia elämääni ja
ehkä elämänlaatuunkin.

Ensinnäkin unirytmini on ollut aivan sekaisin, olen ollut hurjan väsynyt, ja minulla
on on ollut nukahtamisongelmia. Minulla, joka rakastan nukkumista
melkein yhtä paljon kuin syömistä. Niinpä olen päättänyt kokeilla
uudenlaisen rytmin löytämistä. Nykyään menen arkisin nukkumaan jo 22-23
aikoihin. Tämä on ollut aika mielenkiintoista, sillä nyt heräilen
kuudelta, jopa viideltä jo aivan pirteänä. Toisaalta, olen myös ollut
joinain iltoina aikaisen herätyksen vuoksi niin naatti, että olen
meinannut jo 20 aikaan kuukahtaa pystyyn. Olen kuitenkin päättänyt että
venytän nukkumaan menon aina vaikka väkisin 21 yli, ettei käy niin että
alankin heräilemään jo kolmen aikaan. Myöhemmin otan ehkä pienet
päiväunet mukaan tähän, mutta vielä en ole uskaltanut, sillä minulla on
ollut aikaisemmin ongelmia päiväunien kanssa. En herääkään tarpeeksi
pian, tms. ja sitten en taas illalla saa unta.

Toistaiseksi
en ole vielä kovin paljon piristynyt, mutta en usko että elimistöni on
vielä täysin tottunutkaan tähän uuteen rytmiin. Jos vaan jaksan pitää
tätä yllä, uskon että alan hiljalleen piristymään, ja keväälläkin kun
hereillä ollessani on pidempään avaloisaa kuin aikaisempina keväinä,
niin en ehkä ole yhtä väsynyt, ehkä. Toivotaan parasta!


Toinen muutos on ollut se, että nykyään edes russelit eivät nuku minun
sängyssäni. Tässä on ehkä vieläkin enemmän totuttelemista, mutta
hiljakseen sekin alkaa sujua.

Kolmas, jota yritän aina
vaan, mutta en koskaan onnistu, on siivous. Haluaisin niin kovasti että
meillä kotona olisi aina siistiä, mutta se tuntuu täysin mahdottomalta.
Aion jälleen yrittää parhaani.

Saa nähdä miten käy. Ja ennen kaikkea, paraneeko elämänlaatu nyt vai ei :)

Psst: Kertokaa
muuten mitä voi tehdä taloyhtiössä aamuisin kuuden ja yhdeksän välisenä
aikana, kun hiljaisuus päättyy vasta yhdeksältä? On meinaan hiukan
tylsää aamuisin..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti