tiistai 7. lokakuuta 2008

Ämmämmät ja muuta mukavaa


Helsingin agi-MM kisat olivat siis viikko sitten. Olimme ystäväni kanssa sekä la, että su katsomassa. Kyllä oli upeita suorituksia! Oli tosi upeeta seurata huippukoirakoiden saumatonta yhteistyötä. Jännitystä oli ihan loppuun asti kun Jaakko ja Zen pitivät maxien yksilöhyppärin jälkeen kärkipaikkaa, ja lähtivät finaalin viimeisenä koirakkona valitettavasti lopulta hylkäytyen. Jouni ja Yoko saavuttivat kuitenkin pronssia.

Hirveä into tuli itselle päästä kisaamaan. Valitettavasti vaan Fani on Venäjällä, ja mulla ei siis ole kisakoiraa.

Fiinihän on vielä liian nuori kisaamaan, eikä olisi kyllä mitenkään kisavalmiskaan. Sitten on Velmu, joka luvalla sanoen on kyllä melkein vielä enemmän hukassa kuin Fiini. Ainakin eilisten treenien perusteella. Treenataan nyt pari viikkoa ja sitten vähän mietin kuvioita uudestaan.

Fiinillä on treenit torstaina ja odotan innolla, ei olla pariin viikkoon taas agiliidetty. Viime viikollahan ei treenejä lainkaan ollut kun kurssi vaihtui. Nykyisinhän treenaamme uudella hallilla, joka ei ole kauheasti suurempi, mutta tuntui tosi paljon avarammalta ja valoisammalta kuin vanha.

Olen ehtinyt myös keskittyä heppajuttuihin välillä. Pari viikkoa sitten oltiin Rokin kanssa Asikkalassa harjoitus kisoissa. Ne oli meidän ekat ihan estekisat. Aikaisemmissa kisoissahan on hypätty maastoesteitä.

Kisat oli maneesissa, ja en itse ollut koskaan käynyt Rokin kanssa maneesissa, joten hiukan jänskäilin et miten käy.

Rokki meni kaksi luokkaa, 40cm yhden ponitytön kanssa, ja 60cm mun kanssa. 40cm radalla tuli harmillisesti kielto viimeiselle esteelle, mutta 60:ssä tehtiin puhdas rata ja sijoituttiin kolmanneksi! Lähtijöitä oli 60cm luokassa viitisentoista ja vain 4 puhasta rataa, joten se ei ehkä loppujen lopuksi ollutkaan ihan niin helppo rata kuin se rataantutustumisessa vaikutti.. Tai sitten oli vaan jännitystä ilmassa.

Itse jännitin koko radan ajan ihan kamalasti ja mun istunta oli varmaan aivan p*rseestä, mutta oon kuitenkin tyytyväinen suoritukseen noin muuten. Ja poni oli ihan mahtava!

Meidän piti osallistua myös toisiin kisoihin viime viikonloppuna, Pyyrylän sänkkäriderbyyn, jossa viime vuonnakin oltiin, mutta valitettavasti mun polvi noi reilu viikko sitten sopimuksensa irti, enkä saanut ratsastaa, joten ne kisat jäi meiltä väliin. Olin kuitenkin Pelto-Ollilan ponikoiden kanssa kisoissa, ja tytöt tekivät hienoja suorituksia!

Huomenna mulla olis ratsastustunti. Polvi on ollut nyt ihan ok, joten aion kyllä mennä tunnille ellei nyt ihmeitä tapahdu. Viimeksi kun olin tunnilla, menin meidän tallin suokkiruunalla, kun Rokki oli maastossa. Oli ihan mahtavaa hiukan "vääntää koulua" ohjatusti pitkästä aikaa.

Tänään tein myös löydön! Taisin viimein löytää Lilalle sopivan uroksen. Kyseessä on uros jonka olen aikoinaan nähnyg ja tykännyt siitä, mutta olin melkein unohtanut jo sen olemassa olon. Tästä lisää myöhemmin.

Viime viikonloppu oli aika mukava, mun hyvä ystäväni oli meillä kaksi yötä ja käytiin Cumuluksessa Adam Tenstan keikalla. Tuli hiukan tuhlattua, mutta olipa tuo kai sen väärtiä. Nyt koitan muutnkin vähän rentoutua. Töitä seuraavan kerran vasta perjantaina!

Nyt lähden lukemaan tuota "P.S. Rakastan sinua" -hömppää, ja nukkumaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti