sunnuntai 21. toukokuuta 2006

Pimpin' dogs (21.5.2006)








Niin
hassulta kuin se kuulostaakin, niin sitähän minä teen, paritan koiria.
Tämä tuli mieleeni taas tuossa yhtenä päivänä, kun minulle soitettiin
ja Fania pyydettiin jalostukseen. Minä siis sovin koirieni puolesta
kenen kanssa saavat tehdä mitäkin, ja yleensä siinä vielä raha vaihtaa
omistajaa. aika hullua.

Tosi hienoa kyllä että Fanille tule
narttu. Vaikuttaa juuri sellaiselta nartulta jolle Fanilla olisi jotain
annettavaakin. Innolla odotan tätä pentuetta. Kyseinen kasvattaja
vaikutti puhelimessa myös aivan mahtavalta tyypiltä. Meillä oli paljon
puhuttavaa keskenämme. Yllättäen puhelumme venyi noin tunnin
mittaiseksi. Alkaisi nyt vaan sillä nartulla juoksu, niin päästäisi
odottelemaan pikku-Faneja :) Jotenkin jännitän vielä, että jos tämä
peruuntuukin kun olen niin innoissani ajatuksesta. Aion ensi viikolla
mennä tapaamaan tätä narttua.

Fani ei sitte tänä vuonna astu
muita narttuja. Siis jos nyt astuu oman narttuni myös. Katson mitä
näistä pennuista tulee ennen kuin mietin jatkoa. Kaikenkaikkiaan olen
kaavaillut antavani sitä noin neljälle nartulle. Ensi vuodella piti
olla yksi kasvattini tulossa Fanille astutettavaksi, mutta sille onkin
nyt valittu toisenlainen uros, jonka kanssa tehdään rekisteröimätömiä
pentuja, mitä en oikein ymmärrä. Joten siis Fanilla "vapautui" yksi
nartun paikka :)

Jotenkin en osaa kuvitella antavani kauhean
monille urostni, jonka olen hankkinut maa jalostustyötni varten. Enhän
lopulta hyödy siitä kamalasti, jos se saa pentuja kaikkien kanssa, ja
sitten kaikki russelit ovat sukua minun russeleilleni. Pelottaa jo
valmiiksi, että minusta ei tulla tämän vuoksi tykkäämään, kun en siis
anna uroksiani kuin harvoille ja valituille. Mutta se on mun
päätökseni, minä teen näin, muut tekevät kuten tahtovat.

Danalla
pitäisi myös alkaa juoksu tässä ihan näinä päivinä, ainakin se aina
ennen on ollut kovin kalenteritarkka. Saa nähdä nyt. Jotenkin sillä
Danan juoksulla ei tällä kerta ole mulle niin kiire. Tulee kun on
tullakseen.

Muuten on ollut jonkin verran epäonnea. Auto hajosi,
ja muutenkin on kaikki mennyt enemmän tai vähemmän pieleen, mihin vain
on ryhtynyt. Mutta nyt onneksi ystäväni mies tarjoutui korjaamaan sen
auton. Hieno juttu, sillä liikkeeseen se olisi päässyt diagnosoitavaksi
vasta viikon päästä tiistaina! Nämä kyseiset kaverini suunnittelevat
muuttoa pois paikkakunnalta, ja mä en kyllä ala. Muutan niiden
piharakennukseen asumaan...

Nyt siis olen kulkenut bussilla
työmatkat, kamalaa! Joutuu menemään aikataulujen varassa. Ja tänään
sunnuntaina joudun kävelemään jopa tuonne kauempana olevalle pysäkille,
YÄK!

Tämä sunnnuntai on ihan käsittämätön työpäivä. klo.12-16,
enkä usko että asiakkaita on edes 1/tunti. Siis naurettavaa raahautua
töihin jonkun neljän tunnin takia, ja vielä sunnuntaina! No, saa nyt
nähdä, tänään on ihan ensimmäinen sunnuntaiaukiolo meillä. Jotenkin mä
onnistun senkin varmsti sössimään. Jännintä on se, että netttisivuilla
lukee kaikkien muiden kaupunkien kohdalla sunnuntaiaukiolot, mutta ei
meidän. Just kiva. Mua aina epäilyttää tällaiset jutut.

No, ehkä tämä tästä. Nyt on pakko pukea päälle, että ehdin bussiin, mä oon mestarimyöhästyjä!





Nora




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti