sunnuntai 18. kesäkuuta 2006

Juhannus tulee jo! (18.6.2006)




Apua,
aamulla kun menin töihin, se kunnolla iski! Ensi viikonloppuna on jo
juhannus! Kummallista kun yleensähän Juhannus on keskikesän juhla. Tänä
vuonna juhannus on mun mielestä alkukesän juhla. Jotenkin tämän
huonosti alkaneen kesän takia juhannus tulee tänä vuonna ihan
arvaamatta.

Mitä Juhannuksena nyt sitten pitää tehdä? Polttaa
kokko.. jaahas, mitähän polttaisin ja missä. Tossa mun naapurissa on
kyllä uimaranta, että tiedä vaikka siellä kokko oliskin. Juu,
juhannustaikoja täytyy tehdä. Kerätä 7 erilaista kukkaa tyynyn alle, ja
niin edelleen. Täytynee siis muistaa laittaa huonot vanhat lakanat,
joissa ei haittaa viheät tahrat. Mitähän muita kaikkia niitä oli. Mitä
juhannuksena syödään? Mulla ei tuu mieleen. Muistelen, että
juhannuksena on tapana juoda sitäkin enemmän... Kuuluiko sauna
juhannukseen? No, Suomessa kun ollaan niin saunahan kuuluu kaikkeen.
Sen huomaa etenkin kerrostalossa asuessaan. Käytävällä on muistutus
milloin mistäkin saunasta, on joulusaunaa, pääsiäissaunaa,
juhannussaunaa, lenkkisaunaa, ja ties mitä. Lenkki sauna on kyllä aina
ollut aika jännä mun korvaan. Jos käy tossa 27 asteen helteellä
vetäsemässä semoisen 5 kilometrin hölkkälenkin, niin mun ei ihan
ensimmäisenä saunaan tekis mieli. Mieluummin ehkä pakastimeen. Tai
sitten sinne naapurissa olevalle uimarannalle. Mutta suomalaisia kun
ollaan niin prkl saunotahan!

Mulla ei ole mitään suunnitelmia
juhannukseksi. En aio lähteä yhtään mihinkään. Mulla on torstailta
alkaen neljä päivää ihanaa juhannusvapaata. Saatan käväistä Kouvolassa
vanhempia tervehtimässä, mutta muuten taidan vaan löhöillä ulkona,
käydä ratsastelemassa ja puuhailla koirien kanssa. Juhannuksen
koiranäyttelykin on Rovaniemellä asti, joten tuskin saan päähäni sinne
asti ajaa katsomaan :)

Tosin, jotain muuta koira-aiheista
toimintaahan saattaisi olla tarjolla jossain.. Mutta tosissaan, jospa
sitä kerrankin osaisi viettää aikaa ihan kotona omien elukoidensa
kanssa.

Täytyy yrittää siivota viikolla joka ilta pikkuisen,
niin olisi juhannuksena siistiä. Tai sitten siivoan torstaina koko
päivän. En oikein tiedä kumpi on houkuttelevampaa, mutta veikkaan että
lopulta tuo toinen vaihtoehto toteutuu.

Keli on kyllä ollut
ihana. Toivottavasti pysyy näin kesäisenä koko juhannuksen. Mieleen
tulee eräät festarit vuosia sitten kun tuttu poika oli pitänyt
pitkähihaista paitaa illalla ja yöllä, niin sillä oli mustat kädet, ja
valkoiset käsivarret! Eräät asiakkaat kertoivat että Heinäkuussa vasta
alkaa tosi helteet, ja jatkuvat elokuuhun asti! Eli nämä helteet ovat
ilmeisesti vasta alkulämmittelyjä. Mun puolesta kesä saa sitten
jatkuakin vaikka lokakuulle (tai oikeastaan joulukuulle) asti. En halua
edes ajatella syksyä ja talvea, hyyi, kylmää ja PIMEÄÄ!!!

Jonain päivänä mä täältä vielä karkaan maailmalle! saatte nähdä. (Heti kun mulla on varaa siirtää koko eläintarhani ulkomaille.)

Hieman sekava sepustus juhannuksen alla...

Juhannusheilaa, eikun taikoja mietiskelevä Nora


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti